BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

03 Mei 2011

~ReaLiti KeHiDuPaN~

       aku tetap aku 2011

bermulalah kisah hidup seorng yg bergelar manusia.....
apa2 keputusan dibuat brdasarkan fikiran dan perasaan....
niat 2 amat penting bagi melaksanakan sesuatu benda brgantung 
apa yg perlu dibuat bagi perjalanan sesebuah kehidupan.....

aku dilahirkan utk berbakti terutamanya kpd fmlyku....
i2 hadiah yg paling xtrnilai dlm hidupku...
apa2 keputusan yg aku buat bersandarkan kpd kedua ibu bapaku....
merekalah yg byk membantuku dlm segenap aspek....
suatu hari nnti aku pasti akn membalas jasa trhadap org tuaku....

hidupku hidup org tuaku....
i2 yg paling penting sekali....
keredaanku brgantung kpd keredaan kedua org tuaku....
yg paling penting aku mesti meneruskan hidupku walau apapun yg trjadi....
yg penting kita berserah kpd Allah....
pasti Allah akan membantu hamba2nya yg sentiasa berdoa dan mengingatiNYA...

itu prinsip hidupku....selagi impian dan cita2ku blm trcapai, selagi itu aku tetap berusaha
sedaya mungkin aku selagi aku masih bernyawa di bumi Allah.....
aku perlukan semangat dan sokongan drp kwn2,fmlyku,org ramai.....


org2 yg berilmu pasti hidupnya aman bahagia....
itulah sumber inspirasi dlm hidupku...
carilah ilmu selagi engkau masih hidup....
ilmu penyuluh hidup setiap manusia....
ilmu bagaikan cahaya yg menerangi kehidupan seseorng insan....
ilmu...ilmu...ilmu....beramallah selalu semoga kau masih kuat dan bertenaga...
 org yg berilmu xsama dgn org yg tidak berilmu....

tidakkah engaku merasa kerugian jikalau kau tdk ada apa2 ilmu didadamu??????
fikir2kan lah wahai manusia sekalian....
kita hidup di dunia hanya sementara sahaja....
hidup didunia merupakan tempat singgah sana perjalanan manusia....
tempat yg kekal abadi hanyalah di akhirat sana....
percayalah wahai manusia...dan sedarlah....

kamu perlu sedar bhwa kau akn merasa kerugian bila mn kau akn mati kelak....
kau akn trpikir knp lah masa aku hidup di dunia dulu
xberbuat amal byk2....i2 sudah trlambat...sudah trlambat....
usahlah kau pikir utk kembali ke dunia lagi krn 
dunia tdk akn kembali ke tmpat aslnya....
tmpat aslmu adalah di akhirat kelak....

teruskan perjuanganmu wahai manusia sekalian....
perjuang kita belum berakhir....teruskan lah.....teruskanlah....
kita kelak akn kembali kepangkuanNYA....kepangkuanNYA....
bermula dari sekarang, berusahalah mnjadi org yg berilmu,beriman, dan beramal soleh dan solehah......
kelak nnti hidupmu pasti bahagia dan mndapat ketenangan....AMIN...

~PeaCe No WaR2......akutwtapaku....2011~

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...