BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

06 September 2010

Tip Pilih Menantu..hehehehe

Tip Pilih Menantu..

Mamat menaiki kereta api ke KL. Penumpangnya agak sesak.
Antara penumpang yag ramai itu ada seorang tua duduk di
sebelahnya.Setelah lama berdiam diri,sambil meguap Mamat 
bertanya kepada orang tua tersebut,
"Pakcik,sekarang pukul berapa?
Orang tua tersebut tiada menjawab.Pada fikiran Mamat,mungkin
orang tua tu kurang pendengaran lalu dia megulangi pertanyaan sampai
tiga kali. Namun orag tua tu tetap berdiam diri tanpa sebarang kata.
Mamat dengan agak geram mencuit orang tua tersebut lalu 
berkata,
"Saya hairan megapa pakcik tidak menjawab pertanyaan saya
"Salahkah saya bertanya?"
Orang tua itu menoleh sambil berkata,"Bukanya saya tak mau
jawab,tapi nanti kalau saya jawab,kita pasti akan bersoal jawab tentang
hal lain-lain perkara pulak.Dan akhirnya kita akan bertambah mesra."
Mamat temangu mendegar kata-kata orang tu itu.Terus dia
bertanya lagi,
"Apa salahnya kalau kita menjawab lebih mesra?"
Orang tua itu menjawab,"Apabila kita bertambah mesra,nanti 
bila sampai ke stesen, kita akan turut bersama-sama. Saya nantinya
pasti akan memperkenalkan kamu kepada anak gadis dan isteri saya 
yang akan datang menjemput.
"Isteri saya orangnya baik sekali.Takut nanti dipelawanya kamu ker
rumah.Kamu akan mandi dan berehat di rumah pakcik.Kami juga akan
menjamu kamu di rumah.Setelah itu kamu jadi rapat denga anak gadis
kami & kamu akan jadi teman lelaki anak saya.Lama-lama kamu akan 
menjadi menantu saya,"katanya lagi.
Mamat menjadi semakin bingung lalu die terus bertanya,"Pakcik,apa
hubunganya semua ini dengan pertanyaan saya pertama tadi?Saya
cuma nak tahu sekarang ni pukul berapa?"
Sambil berdiri orang tua tersebut menjawab degan lantang,
"Masalahnya?Aku tidak mahu mempunyai menantu seperti
kamu!!! Jam tangan pun tak adaaa!!!"
"Addduuu,jauh sunguh pemikiran orang tua ni.
Sungguh futuristi!"Mamat terasa malu dan bengang teramat sangat.

Nak jalan-jalan tuh kene ada jam tangan lah..nanti malu lah 
jam tangan xder...hahahhaha

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...